Ahad, 4 April 2010

KHALID 'G' PANAS DENGAN KEHADIRAN NAJIB DI HULU SELANGOR!

Isu babi adalah antara perkara yang menaikkan kemarahan rakyat Selangor selain daripada isu Arak dan juga Rumah Urut. Kelulusan yang diberikan oleh Khalid Gagap dalam pengambil alihan tanah di Mukim Batu seluas 337.09 ekar untuk dibangunkan tempat penternakan babi jelas kepada kita memperlihatkan betapa mereka-mereka ini lebih pentingkan perut bangsa yang mengemari binatang haram ini daripada menjadikan tanah seluas itu tempat untuk rakyat Selangor menikmati kehidupan yang lebih baik.

Sila rujuk dokumen dibawah. Tanah di Mukim Batu ini adalah hak milik orang-orang Melayu tetapi telah dirampas kerana tidak mengikut prosedur yang ditetapkan.



Manakah yang lebih penting diantara ladang babi dan juga kesejahteraan hidup rakyat Selangor?? Dengan keluasan tanah yang hampir sama, apabila ladang babi mahu dibina, exco-exco yang majoritinya adalah binatang yang bertaraf pendatang begitu bersungguh-sungguh mahukan pembinaan diteruskan.

Apabila YBK yang diketahui ramai membantu anak-anak yatim piatu dan rakyat miskin dalam meningkatkan lagi taraf ekonomi keluarga masing-masing bercadang membina kampus UITM, binatang pendatang ini cuba memutar belitkan pelbagai fakta hinggakan apa yang telah dibayar dipulangkan seolah-olah nak menggambarkan YBK ini tidak mengikuti prosedur yang sepatutnya.

Agaknya ladang babi mega seluas 300 ekar tu dianggap penting oleh PAS sebab kerajaan pusat telah menganak-tirikan PAS berhubung keengganan kerajaan pusat tidak bersetuju hasil minyak dan gas Petronas diberikan/dibayar mengikut kehendak yang diminta oleh PAS. Dengan adanya ladang babi mega, PAS boleh tunjukkan kepada kerajaan pusat/Petronas bahawa mereka juga pintar mampu berdikari tahu menjana tahi babi untuk dijadikan gas. Selain tahi babi boleh menjana gas, diharap kerajaan pusat tidak akan rasa iri hati atau hendak perlekeh pula jika ada usahawan PAS mahu membuat kasut dari kulit babi.

Agaknya jugalah mengikut kajian/analisis penasihat ekonomi lahabau negeri Selangor bernama Anwar, pembinaan kampus UiTM oleh YBK itu tidak memberi pulangan hasil yg baik(menguntungkan) berbanding projek ladang babi mega. Mungkin juga bukan disebabkan kajian/analisis penasihat ekonomi RM1 bernama Anwar.

Tapi disebabkan 'kangkangan istimewa' dari Eli Wong telah membuat penasihat ekonomi lahanat itu bersama dengan MB Khalid gagap menarik balik pemberian tanah itu kepada YBK untuk membina kampus UiTM dan membangunkan kawasan-kawasan sekitarnya bagi tujuan penjanaan ekonomi yang tidak mencemar alam sekitar dengan kemungkinan bau yg teramat busuk (seperti ladang babi mega) lagi kepada penduduk sekeliling.

Sumber : http://unitmediasiber.blogspot.com

Warna-warni politik
Torashah

1 ulasan:

wanrosna berkata...

Woi, UMNO Puncak Alam, ko lupa ke yg Isa Samad (ADUN Bagan Pinang)pun bela babi kat kandangnya kat Bkt Pelanduk, kau tak bisinpun, siap bagi kat buadak skolah lagi buat blanja, mungkin ko orgpun ada saham babi. Biaqlah siKhalid G nak bela jg, diapun nak duit gak


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor