Rabu, 1 September 2010

PAS Adalah Dalang Pencemaran Masjid dan Surau Oleh DAP!
















Satu demi satu pencemaran kesucian masjid dan surau yang dilakukan pemimpin kafir dari DAP kebelakangan ini terutama di Selangor membuktikan bahawa ada dalang yang membenarkan tindakan sedemikian, tidak dapat tidak jari tidak boleh menunjuk kepada yang lain melainkan PAS. Kita yakin PAS adalah pihak yang membiarkan dan membenarkan pemimpin-pemimpin DAP yang hanya guna tisu untuk beristinjak ini masuk ke dalam masjid/surau dan memberikan ‘tazkirah’ dan sebagainya.

Sudah tentu kita belum lupa semasa kempen pilihanraya Sibu yang lepas, nama PAS disebut oleh Teressa Kok di dalam ceramahnya sebagai pihak yang mewakili Islam dalam hal menerima penggunaan nama Allah di gereja dan penerbitannya. PAS juga gagal bertindak bila minuman keras yang di rampas oleh Majlis Bandaraya Shah Alam, dipulangkan semula kepada pemiliknya atas arahan DAP dengan alasan beer bukan minuman keras kerana kandungan alkohol yang tidak tinggi. Semua ini menjadikan pemimpin kafir DAP berani berbuat apa sahaja yang bertentangan dengan sensitiviti orang Islam kerana mereka yakin PAS akan mempertahankannya dalam apa cara sekalipun.

Menguatkan lagi, bila Nik Aziz dalam kenyataannya terbarunya di sini mempertahankan tindakan Ahli Parlimen Serdang masuk ke dalam Surau Al-Huda di Kajang dan menyifatkan siapa yang mempertikaikan tindakan itu sebagai pihak yang tidak faham Islam. Seperti biasa Nik Aziz akan memberikan alasan perkara yang berlaku di zaman Nabi saw sebagai justifikasi untuk membenarkan hujahnya kerana di zaman Nabi Muhammad saw ramai kafir Qurasy masuk ke dalam Masjid berjumpa Nabi saw. Fikiran sehala dan pendek Nik Aziz hanya menambah kepada kekeliruan orang Islam apatah lagi yang bukan Islam, zaman dimana Islam bermula dan berkembang sudah tentu berbeza dengan keadaan sekarang.

Aspek inilah yang gagal dilihat Nik Aziz jauh lagi nak menafsir agenda politik DAP dengan memasuki masjid/surau. Apatah lagi pemimpin DAP bukan masuk masjid untuk mendalami Islam sebaliknya ingin mendapat publisiti politik murahan dalam kempennya menunjuk kepada orang melayu bahawa DAP tidak anti Islam. Dalam hal ini juga, berbeza dengan zaman Nabi Muhammad saw seperti yang dicontohkan Nik Aziz dimana orang kafir masuk masjid berjumpa dengan Nabi, yang berlaku di Serdang dan tempat-tempat lain ini ialah orang Islam masuk masjid berjumpa pemimpin kafir DAP untuk mendapatkan moreh dan bantuan hari raya.

Kesediaan PAS menerima dan merelakan apa saja perbuataan mencemarkan Islam yang dilakukan pemimpin DAP menyebabkan keberanian itu bertambah dengan melangkah masuk ke dalam kawasan masjid pula. Jika orang Islam sendiri terikat dengan adab-adab tertentu dalam memasuki masjid seperti bersuci dan tidak boleh bercakap hal-hal dunia, pemimpin DAP bebas keluar masuk masjid/surau dengan tidak mengendahkan adab-adab yang disebutkan tadi sementara kepimpinan PAS yang menjadi sebahagian daripada pentadbiran kerajaan Selangor, tidak mampu berbuat apa-apa.

Jadi dimana benarnya cerita-cerita popular dikalangan pengikut PAS bahawa penggabungan PAS dengan DAP adalah bagi membolehkan PAS mentarbiah DAP mengenai perlaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam. Yang kita nampak, PAS pula yang ditarbiah oleh DAP dalam banyak hal termasuk undang-undang baru mengenai halal dan haram minuman keras serta mencemarkan kesucian masjid dan surau.

Kita cabar PAS, kita cabar Nik Aziz, jika benar kemasukkan pemimpin kafir DAP ke dalam surau dan masjid ini adalah tidak bertentangan dengan Islam seperti mana yang banyak diperkatakan nik aziz dan di kalangan pengikutnya hari ini, kenapa tidak PAS kelantan membenarkan mana-mana pemimpin DAP di negeri masing-masing berbuat perkara yang sama juga, jika tidak ada, boleh jemput pemimpin DAP seperti LGE datang ke kelantan dan berbuat demikian.

Hanya kerana DAP membenarkan pemimpin PAS memegang jawatan-jawatan tertentu dalam pentadbiran negeri Selangor, PAS menjadi buta mata dengan pencemaran demi pencemaran yang dilakukan pemimpin DAP ke atas institusi masjid dan surau di seluruh Selangor. Kegagalan pemimpin PAS negeri Selangor mengulas mengenai perkara ini adalah tanda bahawa mereka adalah pihak yang sebenarnya bersengkokol dengan perbuatan yang bukan saja mencemarkan institusi Masjid malah melanggar perintah DYMM Sultan Selangor supaya menjaga kesucian masjd dan surau.

Walaupun DAP diketahui sebagai anti Islam dan anti raja, mereka juga dalam masa yang sama mengamalkan pendirian tidak mahu dilihat secara langsung sebagai anti Islam dan raja kerana ia mampu meragut peluang mereka untuk menjadikan Malaysia sama seperti Singapura. Oleh itu kita yakin DAP telah terlebih dahulu mendapatkan pandangan pemimpin PAS di dalam negeri Selangor sebelum membuat perkara-perkara yang dibuatnya sekarang.

Bukan satu kelaziman untuk pemimpin kafir masuk ke dalam masjid, apatah lagi memberikan ucapan, ia tidak berlaku sebelum ini malah berpuluh tahun sebelumnya, ia hanya berlaku sekarang iaitu sejak PAS hanya menjadi pak turut kepada pimpinan pembangkang dalam Pakatan Rakyat. Benarlah kata ramai orang sebelum ini, tuhan PAS ialah wang dan kuasa, kerana itu apa sahaja pun boleh dilakukan walaupun terpaksa mencemar kesucian agama sendiri.

Pihak-pihak berkuasa agama seperti Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan contohnya perlulah bertindak segera dan tidak boleh mengharapkan golongan oppurtunis politik seperti DAP yang didalangi PAS terus menerus mencemarkan kesucian masjid dan surau. Hal ini tidak boleh dilihat sebagai sebahagian daripada sepak terajang dalam politik kerana pencemaran itu telah jelas berlaku dan menghakis kepercayaan orang Islam terhadap pihak berkuasa agama yang disebutkan tadi.

Pihak berkuasa agama di Selangor tidak lagi boleh diharapkan kerana mereka sendiri terikat kepada kerajaan negeri yang dikuasai DAP, jika tidak mengapa mereka perlu menunggu sehingga tuanku Sultan Selangor murka baru hendak mengambil tindakan?

Semua ini membuatkan kita merasa yakin bahawa perjuangan menentang PAS adalah sebenarnya perjuangan menegakkan Islam di Malaysia ini.

Sumber : MyKMU

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor