Isnin, 2 Mac 2009

Anwar Ibrahim : Menteri Parlimen Malaysia!

Adakah disebabkan kerap ponteng semasa pembukaan sidang Parlimen yang turut disertai oleh Yang DiPertuan Agong, maka kerajaan mengambil keputusan untuk menubuhkan satu lagi portfolio baru didalam kabinet?Adakah ianya benar? Adakah jawatan baru Menteri Parlimen Malaysia benar-benar wujud? Kalau tidak wujud mengapa pula ada manusia yang tak tahu malu menganggap dirinya seorang Menteri Parlimen yang mewakili Malaysia.

Adakah pihak Wisma Putra tahu akan perkara ini? Tidakkah Wisma Putra akan kelam kabut jika apa-apa terjadi kepada "Menteri" yang berada di luar negara. Bukankah ini boleh dianggap sebagai satu " penyamaran " tahap " Ranking A " yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana individu negara semasa berada diluar negara? Bukankah " penyamaran " ini akan memalukan Malaysia disebalik nama negara yang sudah terkenal diseluruh pelusok dunia?

Jadual " Menteri Parlimen " berucap :
18:30 – 19:30Al Mirqab Ballroom(I, II, III), Lobby LevelCOMMON CHALLENGES: ADDRESSING TOGETHER EMERGING GLOBAL ISSUES * (Photos )Moderator:- Carlos E. PASCUAL — Vice President and Director, Foreign Policy Studies, The Brookings Institution, United StatesSpeakers:- Madeleine K. ALBRIGHT — Former United States Secretary of State- Anwar IBRAHIM — Minister of Parliament, Federation of Malaysia- David PETRAEUS — Commander, U.S. Central Command- Barham SALIH — Deputy Prime Minister of the Republic of Iraq.
Adakah kerajaan Malaysia akan berdiam diri dengan " penyamaran ranking A " yang memalukan ini? Mengapa tiada tindakan yang di ambil terhadap " Menteri Parlimen " yang disuruh bertaubat oleh Karpal Singh Celaka? Mana rakyat Malaysia nak letak muka apabila ada" Menteri Palsu" pergi bersidang disebuah forum antarabangsa, padahal sidang yang lebih penting yang sepatutnya beliau hadiri dinafikan ( ponteng ). Apakah hukuman yang sewajarnya dijatuhkan kepada " penkhianat " negara ini?
Lihatlah gaya Anwar yang mendakwa mewakili Malaysia ke Forum Dunia Islam anjuran AS dan berjawatan " Menteri Parlimen Persekutuan Malaysia. " klik di sini Bilalah pula SiAnwar ini masuk BN dan mendapat jawatan Minister of Parliament,Federation of Malaysia . Agak kelakar juga kerana ianya bukan setakat satu Malaysia sahaja dia menipu dan kelentong , malah rupa-rupanya Amerika , pemimpin Yahudi , Tok arab kawan-kawan Anwar pun terkena juga.
Apabila pulang Malaysia , Anwar mereka cerita di ceramah-ceramah dan blog mengatakan yang beliau diiktiraf oleh dunia sehingga mereka menjemputnya dan memperjuangkan Islam apabila berdepan dengan Yahudi dan AS . Memang hipokrit dan retorik kuat Anwar ini menipu penyokong-penyokongnya dan rakyat . Rakyat sedang menunggu hukuman yang setimpal yang bakal dijatuhkan terhadap Anwar kerana MENIPU!!! Wallahuallam.
Torashah

2 ulasan:

jebbat berkata...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Ya saudaraku...
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

mrf berkata...

ntah la..apsal kerajaan tak amik peduli pasal tindak tanduk anwar kat luar negara?


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor