Jumaat, 4 September 2009

Sudah Dua Kali Sultan Selangor Beri Teguran Kepada TS Khalid, Tetapi Masih Tak Sedar-Sedar Diri Lagi!

Kes terbaru :

Sultan Sharafuddin Idris Shah of Selangor has called upon Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim to amicably settle the issues surrounding the relocation of the Hindu temple to Section 23, Shah Alam.

The private secretary to Sultan Sharafuddin, Datuk Mohamad Munir Bani said the Sultan wanted Khalid to resolve the problem without hurting the feelings of both Hindus and Muslims.

Mohamad Munir said the Sultan had written a letter dated Aug 24 to Khalid expressing his hope that the Mentri Besar would also consider the percentage of Muslims staying in the area and call on Section 23 residents for a discussion.

Source: The Star Online.

Kes sebelum ini :

Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah pada hari ini dengan tegas menolak sebarang cadangan untuk menggunakan wang zakat bagi tujuan selain daripada membantu umat Islam dan pembangunan ummah di negeri itu.

"Beta sekali-kali tidak berkenan wang zakat ini diambil, dipinjam atau disalurkan untuk perkara-perkara lain," titah baginda ketika merasmikan Konvensyen Integriti Pengurusan Zakat Selangor di sini pada Rabu.

Pada persidangan Dewan Negeri Selangor baru-baru ini, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan supaya wang Baitulmal yang diperoleh daripada sumbangan zakat digunakan bagi tujuan pembangunan negeri."Beta tidak berkenan mereka yang luar dari pentadbiran Lembaga Zakat Selangor ini campur tangan dalam pengurusan zakat negeri ini," titah baginda.

Baginda juga mahu supaya dijelaskan kepada rakyat mengenai perbelanjanan kutipan zakat pada setiap tahun."Pengurusan zakat hendaklah dilakukan dengan betul dan janganlah adanya berlaku penyelewengan dalam pengurusan, kutipan dan pembahagiannya. Mereka yang melakukan penyelewengan maka akan menerima pembalasan dari Allah Subhanahu Wata'ala," titah Baginda.

Sumber: Bernama.

Apa sudah jadi dengan Menteri Besar Selangor yang seorang ini. Adakah beliau juga hendak jadi seperti Mantan Menteri Besar Perak, Nizar "The Puppet" yang selalu ditegur oleh Sultan? Masuk teguran Tuanku kali ini, sudah dua kali beliau ditegur. Kali pertama ketika Baginda mengingatkan Kerajaan Selangor agar jangan menggunakan wang zakat untuk perbelanjaan negeri .

Kali ini sekali lagi beliau ditegur kerana tidak sensitif dengan perasaan kaum Melayu. Baginda Sultan Selangor juga mengingatkan agar Menteri Besar Selangor mengambilkira jumlah peratusan kaum Melayu Islam di Sesyen 23 di dalam perencanaan beliau untuk membina kuil berkenaan. Tak tahulah kalau memang jenis manusia derhaka kepada Sultannya seperti Nizar "The Puppet". Tak dapek den nak menolong!

Daulat Tuanku. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku.

Cucu Tok Selampit
Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor