Sabtu, 19 Mac 2011

Kerajaan PKR Selangor tamak, degil!

Dahulu pemimpin PKR berkata, mereka akan berjuang untuk hak-hak Orang Asli. Kini, skrip sudah berubah.

Isu kegiatan mengorek pasir secara besar-besaran di tanah milik Orang Asli Temuan di Mukim Tanjung 12 dekat Paya Indah Wetland yang didedahkan Utusan Malaysia hari ini menjelaskan sikap tamak dan degil kerajaan PKR.

Bukankah kegiatan rakus itu telah didedahkan media massa tahun lalu tetapi teguran bagaikan masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Masalah perlombongan pasir di Kuala Langat sepatutnya telah dapat ditangani tetapi semakin rakus pula syarikat kerajaan Selangor mengoreknya.

Pihak yang menjadi mangsa keadaan ini ialah rakyat terutama penduduk Orang Asli kawasan berkenaan. Sudahlah tanah mereka diceroboh oleh syarikat milik Kerajaan Negeri Selangor, hasil mahsul bumi itu pula langsung tidak diberi walau sedikit kepada penduduk terbabit.

Nampaknya operasi melombong pasir di tanah warisan itu satu-satunya cara mudah pentadbiran Abdul Khalid Ibrahim untuk meningkatkan hasil kerajaannya dengan berlipat kali ganda. Pasir kini menjadi sumber wang bagi suku-sakat pemimpin pembangkang Selangor.

Tindakan ini menunjukkan kerajaan PKR Selangor lebih mendahulukan orang di sekelilingnya sahaja. Mereka tidak pandai menyelesaikan masalah. Sebaliknya amat cekap kalau mahu mempolitikkan sesuatu isu.

Elok ditanya kepada Khalid, apa sumbangan besar kerajaan negeri pimpinannya kepada rakyat Selangor sehingga hari ini?

Hakikatnya Kerajaan Negeri Selangor sejak diperintah PKR bukan sahaja tidak mampu mentadbir negeri, malah menambah burukkan keadaan dengan tindakan-tindakan yang mengelirukan rakyat dan gagal pula mengurus ekonomi negeri dengan baik.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor