Isnin, 25 Januari 2010

Ketua Wanita PKR balas dendam pada JAIS/MAIS!!

Zuraida Kamaruddin, Ketua Wanita PKR merangkap ADUN Ampang sedang teruk di"belasah" di kawasannya sendiri. Kedengaran merata-rata penduduk Islam Ampang sedang "membelasah" Zuraida dengan kutukan demi kutukan.

Zuraida telah dilaporkan telah menyarankan supaya pentadbiran MAIS dan JAIS patut ditukar dan digantikan dengan "ulama yang bebas politik". Ini termasuklah Pengarah Jais, Dato' Mohd Khusrin Munawi yang digesa untuk ditukar jabatan.

Menurut berita, Zuraida menyuarakan sokongannya kepada Khalid Ibrahim untuk menukar pentadbiran JAIS dan MAIS. Dipercayai juga bahawa Zuraida bertindak demikian kerana faktor "peribadi", kerana Zuraida telah "mengungkit" perkara demikian kepada wartawan.

Dikhabarkan bahawa motif utama Zuraida ialah untuk membalas dendam kepada JAIS dan MAIS kerana telah "menyenarai hitamkan" namanya dan mengeluarkan namanya dari senarai panel forum agama yang bakal diadakan di Klang. Zuraida juga adalah di antara pemimpin politik yang hadir pada kuliah bekas mufti "glamour", Ustaz Asri Zainul Abidin, yang kemudiannya ditahan kerana mengajar tanpa tauliah.

Tapi, Zuraida masih "degil" dengan menegaskan bahawa dia akan tetap menghadiri forum agama di Klang itu. Malah dia juga bagaikan "mencabar" JAIS dan MAIS dengan berkata "..lihat apa yang akan terjadi..". Selain itu, Zuraida mencadangkan beberapa nama ulama "yang bebas politik" seperti Daeng Sanusi Daeng Mariok, Datuk Ismail Kamus dan Datuk Haron Din untuk menggantikan pentadbiran JAIS dan MAIS.

Nampaknya Zuraida ini bukan saja "tidak berakal", berdendam dan tidak rasional, malah "bodoh piang!", kata orang Kedah.Kerana dia telah di senarai hitam dan dikeluarkan dari senarai anggota panel forum, maka dia "mengamuk sakan" nak buang orang sana sini. Macam budak kecil! "Marahkan nyamuk, habis dibakar kelambu"! "Buruk" betul perangai dan sifat peribadinya.

"Busuk hati"! Orang macam ni pun boleh jadi Ketua Wanita PKR? Kalau dah ketuanya pun macam tu, bayangkanlah wanita-wanita PKR dibawahnya. Tentu pemikiran mereka lebih rendah dari Zuraida. "Bodoh mereput"!Yang paling menariknya ialah "nama-nama ulama bebas politik" yang disarankan oleh Zuraida.

Nama yang disebutnya ialah "Daeng Sanusi Daeng Mariok, Datuk Ismail Kamus dan Datuk Haron Din"! Ketiga-tiga orang tu boleh dikategorikan sebagai "ulama bebas politik" ke??? Di mana akal Zuraida??? Di kepala lutut ke??? Apakah Zuraida tidak kenal siapa Daeng Sanusi Mariok? Ismail Kamus? Ehhh? Timbalan Mursyidul Am PAS pun dia tak kenal??? Ternyata Zuraida memang "sengal" dan PKR pun sememangnya "sengal" kerana memilih dia sebagai Ketua Wanita PKR!..Wallahuallam.

Warna-warni Politik
Torashah

4 ulasan:

matrengganu berkata...

YB Zuraida pun nak sampaikan ceramah ugama ker? Biar betul...

Beri YB tu ceramah cara2 mandi wajib ok tak ?

mrf berkata...

tak boleh pakai punya orang..bongok!! nape tak cakap ayah pin je ... pun bebas politik gak.

kat puncak alam ada cawangan umno?? tak penah nampak papan tanda pun..

torashah berkata...

Salam mrf..

UMNO Cawangan Bandar Puncak Alam sudah lama wujud. Harap dapat ke Fasa 1 dan anda akan dapat lihat papan tandanya. InsyaAllah.

w/Salam.

Ezad berkata...

haha... senarai yg diberikan adalah ulama bebas politik...

hahaha

kesian.. mcm ni nak bagi ceramah agama?

sesat jadinya nanti


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor