Selasa, 19 Ogos 2014

Azmin tolak jawatan MB, akur keputusan PKR?


Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali akur dengan keputusan parti itu untuk hanya mencalonkan Presidennya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau yang menyambut baik cadangan Jawatankuasa Kerja Pas Pusat mencalonkannya untuk jawatan itu berkata, keputusan yang dibuat oleh parti perlu diutamakan.

"Pertama, saya cukup menghargai pimpinan Pas yang telah calonkan saya untuk jawatan Menteri Besar Selangor dan Wan Azizah mewakili PKR, saya juga menyambut baik penegasan Pas untuk terus kekal bersama pakatan.

"Namun sebagai Timbalan Presiden, saya patuh dengan keputusan parti melalui perbincangan dengan rakan-rakan pimpinan PKR untuk mencalonkan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu dan telah dipersetujui melalui akuan bersumpah yang telah pun dikemukakan kepada istana," katanya dalam sidang akhbar selepas mesyuarat majlis pimpinan pakatan pembangkang, di sini hari ini.

Menurut Azmin, keputusan tersebut bukan bermaksud beliau telah mengorbankan peluang untuk menjadi Menteri Besar Selangor sebaliknya pendiriannya bergantung penuh kepada kehendak parti.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor