Ahad, 4 Mac 2012

Hasan Ali nafi terima dana RM30j latih belia daripada KBS!

Presiden Jati, Datuk Dr Hasan Ali Hasan menafikan dakwaan Pas bahawa beliau menerima peruntukan dana sebanyak RM30 juta daripada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bagi melaksanakan program latihan khusus untuk golongan belia di negara ini.

"Tuduhan ini berniat jahat, berunsur fitnah dan satu percubaan untuk memburukkan imej saya di mata rakyat serta mencemar kredibiliti saya sebagai ahli politik dan peneraju badan NGO, Jati,” katanya kepada pemberita di kediamannya di Damansara hari ini.

Kelmarin, Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar dalam satu sidang akhbar di ibu pejabat pusat parti itu mendakwa KBS merupakan antara penyumbang utama dana kepada Hasan dalam melaksanakan program latihan khusus untuk belia, selain menggerakkan sesi jelajah ceramah Hasan Ali ke seluruh negara.

Hasan menyelar Mahfuz dan menyifatkannya sebagai ”parasit” dalam parti pembangkang itu. Katanya, tuduhan Mahfuz adalah kerana khuatir dengan program jelajah beliau yang berjaya mengumpulkan kehadiran ribuan khalayak selain cubaan untuk mengalih pandangan umum terhadap kemelut yang melanda Pas Kedah.

Selain Mahfuz, Hasan menyelar Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang sebelum ini menuduh beliau menerima wang daripada Syabas atau Puncak Niaga. Beliau berkata, setiap ceramah dan aktivitinya menggunakan wang sendiri dan sumbangan orang awam.

"Saya telah pun menyerahkan perkara ini kepada barisan peguam saya untuk mengambil tindakan munasabah,” katanya. – BERNAMA

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor