Jumaat, 4 November 2011

Anwar dan PAS 'dilondehkan' oleh YB Zulkifli Noordin malam tadi di Bandar Puncak Alam!


Alhamdulillah, walaupun hujan turun dengan agak lebat sebelum ceramah bermula pada jam 9.30 malam, ianya telah dapat menarik ramai hadirin datang untuk memenuhi khemah-khemah yang disediakan. Dianggarkan seramai lebih 700 orang yang hadir untuk mendengar ceramah yang diberikan oleh YB Zulkifli Noordin, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Kedah.


ADUN Jeram, YB Datuk Amiruddin Setro memulakan ucaptama sebelum ceramah bermula.


Beberapa isu dan kupasan menarik yang dapat diambil dari ceramah YB Zulkifli ini antaranya adalah :

Kes Saiful antara punca Keraguan Saya Pada Anwar! Beliau mengakui keraguannya kepada Anwar Ibrahim berpunca dari kes liwat II yang membabitkan seorang pemuda bernama Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

" Saya mula meragui Anwar semasa melihat reaksi pelik Ketua Umum PKR itu pada 28 Jun 2008, di Quality Hotel, Shah Alam, sebaik sahaja mendapat tahu bekas pembantu, Mohd Saiful telah membuat laporan polis diliwat."

Menurutnya, terdapat perbezaan yang ketara Anwar menghadapi kes liwat I dengan kes liwat II yang menyebabkan di kalangan aktivis-aktivis PKR mula tertanya-tanya di antara satu sama lain. Katanya dalam kes liwat I, Anwar mengambil pendekatan melawan, manakala dalam kes liwat II, Anwar mengambil sikap terbalik, iaitu berusaha melarikan diri.

Dalam kes Saiful berbeza. Dan saya antara peguam yang terlibat secara langsung, dua-dua (kes liwat). Saya nampak perbezaan itu. Pertama sekali, dalam kes Saiful, laporan polis dibuat oleh Saiful dua hari sahaja selepas kejadian. Azizan enam tahun. Ini dua hari. Berlaku 26 Jun 2008, lapor 28 Jun.

Kedua, DNA yang ditemui dalam lubang dubur Saiful ini disahkan tidak kurang dari tujuh orang. Bukan seorang. Polis, doktor yang memeriksa, pakar forensik (beberapa orang), pakar kimia. Semua confirm ada DNA di dalam dubur Saiful. Dan semuanya confirm, bahawa DNA itu adalah sumbernya air mani.

Tak kan tujuh orang (pakar) ini nak menipu. Ketujuh-tujuh orang ini tidak kenal antara satu sama lain. Jadi, nampak beza dengan kes Azizan ?

Bukan sahaja mereka temui DNA dalam dubur Saiful, mereka dapat kenal pasti sumber DNA itu iaitu air mani “Lelaki Y” dan air mani itu ada lagi kat dalam (dubur).

Cuma orang Melayu dia tak faham. Anwar pandai. Dia pergi kat luar, dia kata tak kan lah air mani boleh bertakung. Air mani bukan air bertakung seketul begitu. Masih melekat kat dinding dubur. Dia ambil swab, cotton bud itu, ambil swab sampel yang ada itu. Bukannya air bertakung dalam karung macam tu.

Maknanya sumber DNA dikenal pasti oleh beberapa orang yang independent, tak ada kena mengena antara satu sama lain. Jadi kita boleh nampak perbezaannya itu. Itu yang Datuk Zahrain sebut, ‘keraguan mengatasi keyakinan’.

Banyak dalam kes Saiful ini kita mula ragu. Apatah lagi bila tengok cara Anwar bertindak. Saya sendiri terlibat dalam tahun 1998. Kita lawan, tapi dalam kes Saiful, kita lari. Anwar pergi ke Kedutaan Turki. Patutnya kami semua lari ke Kedutaan Turki juga. Nak cabut ni. Dalam kes 1998, kita tak buat macam ni. Kita lawan.

Itu yang menimbulkan keraguan. Kenapa Anwar nak lari? Lepas itu kita buat pula mesyuarat dalam (Quality Hotel) itu. Masa itu kita buat keputusan, kita buat cerita yang Anwar nak kena bunuh. Ingat lagi kenyataan Wan Azizah dengan Syed Hussin Ali bahawa Anwar nak kena bunuh. Ada snipper nak cari dia.

Saya ingat lagi, malam itu bagaimana kita berbincang nak buat surat sumpah palsu untuk Rahimi dan lain-lain. Saya rasa Rahimi sekarang ini pun dah confirm bahawa dia kena buat surat sumpah palsu.

Jadi, saya antara orang yang terlibat 1998, tengok benda ni semua, (mula tertanya-tanya) eh..apa hal ni ? Kenapa buat macam ni? Kita mula bertanya.

Mula bertanya, itulah kunci sebenarnya.

Kuncinya dalam insiden pertama, 1998, kesilapan besar yang dibuat kami, tak pernah tanya. Kita terima bulat-bulat apa yang Anwar cerita. Tapi bila kita kena yang kedua ini, kita tanya, sebab kita tengok semua ini. Kita mula tanya, kenapa Anwar buat macam ni? Kenapa dia nak lari? Polis minta DNA, masih ingat lagi, awal-awal lagi polis dah minta sampel air mani.

Bagilah (DNA) kalau bukan kau. (Tapi) dia tak mahu bagi.

Inilah peluang terbaik saya kata sebab kalau yang ada dalam dubur Saiful itu air mani orang lain, kalau kau boleh bagikan DNA dan buktikan itu bukan kau punya, selesai masalah kita. Bukan sahaja selesai, silap-silap kerajaan tumbang. Tapi dia tak nak bagi.

Jadi, kita tengok. Kita manusia, akhirnya Allah akan bagi petunjuk juga, campakkan hidayah. Saya ingat lagi, kami sama-sama tanya, dah mula mempersoalkan sampai lah kepada isu 16 September. Tadi dah ragu dah. Kenapa dia nak lari ke Kedutaan Turki? Kenapa dia bohong kata dia nak kena tembak? Kenapa dia tak mahu bagi DNA? Kita dah ragu dah.

Masuk isu 16 September, dia tipu kita. Dia kata ahli Barisan Nasional (BN) dah setuju, dah tandatangan. Dia tunjuk kertas depan kita tapi tak pernah tunjuk yang tandatangan itu. Semua dah tandatangan (katanya).

Lepas tu, bila kena hantar Tian Chua dan Elizabeth Wong kejar Ahli Parlimen ke Taiwan. Kita pelik. Hari tu, dia kata dah tandatangan. Tapi ini, nak kena ikut pergi Taiwan pula. Kita mula tanya. Kalau dah tandatangan, nak ikut buat apa lagi ke Taiwan ?

Lepas itu dia (Anwar) beritahu kat kita pula. Ok, jom-jom..Yang DiPertuan Agong dah setuju, Panglima Angkatan Tentera dah setuju..jom-jom kita pergi. Kami ingat lagi, kami berkumpul dekat Kampung Bharu, siap berbaju Melayu lagi (sebab) nak angkat sumpah.

Bila kita tanya, (Anwar jawab) Ala Tuanku… Special Branch (SB) ni jahat, pergi sekat Agong (supaya) jangan jumpa kita. Jadi, kita ni bukan bodohlah. Manusia boleh fikir benda yang tak kena.

Bila berlaku 16 September, mula kita berkata, kita kena kencing dah ni. Kita kena bohong.

Kalau saudara perhati, selepas kes Saiful dan 16 September baru berlaku pergerakan ahli (PKR) keluar. Tan Tee Beng keluar kerana DAP. Datuk Zahrain keluar kerana DAP. Sebab Datuk Zahrain kata, semua dah ragu, dah mula persoal.

Lepas itu, bila timbul isu orang Islam, orang Melayu di Pulau Pinang. Datuk Zahrain sebagai Pengerusi Perhubungan PKR Pulau Pinang, sudah tentu bertanggungjawab membawa isu ini. Bincang kenapa DAP buat macam ni.

Bukan sahaja dia tak dibela tapi diheret ke Jawatankuasa Disiplin. Eh..apa ni? Kita nak bela orang Melayu Islam di Pulau Pinang, tanggungjawab dia, tiba-tiba kena (tindakan disiplin).

Disebabkan keraguan pun dah ada, dah tak percaya pun ada, bila kena macam tu, Datuk Zahrain keluar (PKR), orang macam YB Mohsin keluar, orang macam Wee Chee Keong keluar. Saya (pula) yang keraguan menjadi pecah itu, yang menjadi fullstop itu adalah kerana isu kalimah Allah.

Tentang isu Khalimah Allah boleh digunakan oleh ugama lain terutamanya Kristian, beliau berpendapat ianya hanyalah pembohongan Anwar semata-mata untuk mencapai cita-citanya untuk menjadi PM! Anwar berpura-pura menyokong khalimah Allah boleh digunakan oleh Kristian sebagai umpan supaya dengan itu Anwar boleh menarik ahli-ahli parlimen yang bukan beragama Islam dari sabah dan Sarawak agar mengalih sokongan ( belot ) kepadanya pada 16 September yang lalu.

Zulkifli berkata Anwar telah memberitahu beliau yang dia telah berjaya menarik sokongan 30 ahli parlimen BN dari Sabah dan Sarawak belot kepadanya dengan menjanjikan pelbagai jawatan penting dalam 'kabinet baru'nya. Namun segala-galanya hanya janji dan penipuan semata-mata apabila tiada siapapun ahli parlimen dari BN yang berpaling tadah.

Mengenai Program seks bebas, Seksualiti Merdaka 2011 anjuran lebih daripada 20 NGO dan individu mempunyai matlamat yang lebih besar daripada sekadar mempromosikan seks sejenis atau membela hak asasi kumpulan lesbian, biseksual,gay dan transgander (LBGT). Zulkifli berkata, program itu sebaliknya cuba menggerakkan usaha supaya Seksyen 377A-D Kanun Keseksaan yang mengharamkan liwat dan seks songsang dihapuskan.

Sepertimana yang kita sedia maklum, ini adalah seksyen dimana Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dikenakan pertuduhan meliwat pemandunya, Azizan Abu Bakar pada 1998 dan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada tahun 2008. Katanya lagi, Seksyen 377A-D ini adalah satu peruntukan yang melarang amalan seks songsang dan luar tabii seperti seks melalui dubur samada antara lelaki dengan lelaki, lelaki dengan wanita ( termasuk isteri sendiri ) atau samada paksa termasuk dengan haiwan!

Menurut Zulkifli, program itu juga berniat jahat apabila cuba mengelirukan orang ramai dengan nama canggih iaitu Seksualiti Merdaka bagi mempromosi festival seks bebas!

" Saya melihat program ini cuba memburuk-burukkan dan memperlekeh Malaysia di peringkat antarabangsa kononnya tidak memberi ruang yang adil dan saksama kepada perjuangan hak asasi manusia dinegara ini," katanya.

Zulkifli juga menempelak PAS yang menhalalkan " liwat " terhadap isteri sendiri seperti mana yang diperuntukkan di dalam Seksyen 14 enakmen berkaitan kesalahan meliwat di dalam undang-undang hudud, qisas dan takzir yang digariskan oleh Kerajaan PAS Terengganu ketika itu.

Yang paling saya terperanjat, ada berbelas-belas kesilapan yang bercanggah dengan Islam tetapi yang saya nak tunjuk, ini bukan datang daripada syariat Islam, Contoh, berkaitan dengan liwat. Disebut dalam ini (enakmen) liwat ialah Seksyen 14. Ini enakmen yang telah digazetkan.

“Tafsiran liwat (di dalam enakmen) ialah satu kesalahan yang merupakan persetubuhan antara seorang lelaki dengan seorang lelaki... kita faham la tu... atau antara lelaki dengan seorang perempuan yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur.

“Yang saya terperanjat dia (hukum hudud Pas) kata, ‘selain daripada isterinya’. Makna kata kalau seorang suami bersetubuh melalui dubur isteri, itu tak liwat dalam hudud Pas ini,” katanya!

Zulkifli turut mendedahkan di dalam enakmen itu turut menyebut berhubung pelantikan hakim-hakim yang turut membenarkan orang bukan Islam dilantik bagi undang-undang hudud serta perkara berkaitan qazaf yang melibatkan empat saksi bagi zina iaitu sekiranya salah seorang saksi menarik diri, maka tiga lagi saksi boleh dihukum.

Beliau berkata, pendedahan itu dilakukan bagi menunjukkan bahawa apa yang disebut oleh PAS sebagai hukum hudud yang mahu dilaksanakan oleh parti itu bukanlah hukum Allah, sebaliknya ia adalah rekaan mereka sendiri.

Zulkifli berpendapat, PRU ke-13 nanti bakal menjadi pilihanraya paling kotor dalam sejarah pilihanraya negara kerana Anwar akan melakukan apa sahaja demi mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.



Hadirin yang datang begitu khusyuk mendengar ceramah yang dibawa oleh YB Zulkifli.


Mungkin tertarik dengan isu yang dibawa oleh penceramah.


Kaum hawa juga tidak ketinggalan untuk sama-sama datang mendengar ceramah 'secara live' dari YB Zulkifli.




Sebenarnya banyak lagi "rahsia Anwar" yang YB Zulkifli hendak bongkarkan dan dikongsi bersama dengan para hadirin. Namun disebabkan masa yang terhad, ceramah ditamatkan tepat jam 12.00 tengah malam. Yang menariknya hadirin yang datang tidak berganjak dari tempat duduk sehinggalah ke akhir ceramah termasuklah segelintir pengikut-pengikut PAS dan PKR yang panas telinga "dibasuh" oleh YB Zulkifli!

Wallahuallam.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor