Isnin, 16 Mei 2011

MB Khalid gagal tadbir Selangor dengan baik!

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ternyata gagal mentadbir negeri ini dengan baik walaupun dikenali sebagai seorang tokoh korporat sebelum ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, sepanjang mentadbir negeri itu selepas pilihan raya umum lalu, Abdul Khalid hanya mengutamakan kepentingan politik berbanding rakyat.

"Bagi sesebuah badan korporat, ada kira-kira imbangan, ada debit dan kredit, kunci kira-kira dan matlamatnya adalah untuk mendapat keuntungan maksimum.

"Tetapi ketika mentadbir kerajaan negeri, beliau hanya mementingkan dividen politik semata-mata," katanya ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kelana Jaya di sini hari ini.

Ahmad Zahid berkata, semasa kerajaan negeri ini ditadbir oleh pemimpin Barisan Nasional (BN), dana sehingga lebih RM2 bilion berjaya dikumpulkan.

Namun katanya, dana khazanah untuk rakyat itu semakin berkurangan kerana kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menggunakannya untuk tujuan politik semata-mata.

"Tidak sampai pun satu penggal mentadbir kerajaan negeri, kerajaan Selangor yang ada sekarang telah mengeringkan kantung dana khazanah rakyat demi kepentingan politik mereka," tegasnya.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid turut menyeru pemimpin akar umbi UMNO di negeri ini supaya menganjurkan lebih banyak aktiviti yang mendekatkan diri dengan masyarakat terutama generasi muda.

Rakyat Ijok pun sudah tidak mahukan Khalid lagi...!!!!MB Khalid ada berani balik ke Ijok ka?..

Warna-warni politik
Torashah..

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor