Selasa, 17 November 2009

Nik Aziz sanggup terima tajaan!

Ketika isu kontroversi haji ditaja hangat diperkatakan, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengumumkan kesanggupannya untuk menerima tajaan mana-mana pihak bagi membolehkan beliau menunaikan ibadat haji pada tahun depan.

Beliau yang juga Mursyidul Am Pas berkata, sama ada ditaja ataupun tidak beliau mahu menunaikan ibadat haji pada musim akan datang, setelah pada tahun ini beliau membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji.

"Tahun depan ada orang tak nak taja ambo (saya) gi Mekah. Siapa nak taja ambo ambik. Tak taja pun ambo gi," katanya semasa berucap pada majlis solat hajat dan sambutan 19 tahun pemerintahan Pas Kelantan di Pusat Tarbiyah Islam Kelantan (Putik) di sini malam tadi.

Selasa lalu, media melaporkan pengakuan Nik Abdul Aziz bahawa beliau ditaja pihak tertentu untuk menunaikan haji dengan kos RM65,000 dan mendapat layanan bertaraf 'VVIP'. Sementara itu, Pesuruhjaya Pas II Kelantan, Datuk Mohd. Amar Abdullah berkata, Menteri Besar Kelantan membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji berikutan isu tajaan hajinya dipolitikkan. - UM

Komen :

Tidak hairanlah bila Kickdefella berpesan : Selamatkan Tok Guru!

Sekali lagi saya merayu agar pimpinan parti PAS, pegawai-pegawai tinggi Kerajaan dan juga akar umbi untuk segera selamatkan Nik Aziz. Janganlah biarkan legasinya berakhir dengan sesuatu yang tidak manis. Sungguh sedih bila Kafir Quraisy Malaysia yang menyelamatkan Nik Aziz dan bukannya Parti yang disayanginya. Baik betul budi bahasa Pok Nik dan Kickdefella apabila menuduh orang yang menegur perbuatan mereka sebagai Kafir Quraisy!!! Fikir-fikirkan lah siapa yang sebenarnya kafir. Wallahuallam.

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor