Khamis, 28 Oktober 2010

PRK P185 Batu Sapi : Lagak PAS cuba jadi "jagoan" di DUN Batu Sapi!

PAS berlagak cuba jadi juara rakyat di Batu Sapi, Sabah?

Nak tergelak pun ada dan muak pun ada. Sejak bila pula parti PAS ini prihatin terhadap rakyat Sabah? Apakah sumbangan parti PAS sebelum ini sehingga tergamak hendak berlagak hero di DUN Batu Sapi?

Malah, tindakan parti PAS yang mula menabur fitnah di Batu Sapi jelas menunjukkan sikap parti itu yang hanya pandai menyelit dan mengambil kesempatan tanpa rasa malu. Parti PAS memang tidak pernah menyumbangkan sebarang kesejahteraan yang siginifikan selama ini kepada rakyat Sabah.

Rujuk laporan berita di bawah :-

Batu Sapi/Sandakan - Parti Islam SeMalaysia (PAS) sudah mula menabur fitnah disekitar Batu Sapi dengan pengedaran risalah yang mendakwa kononya wujud penyelewangan dalam isu-isu tanah di Sabah.

Apabila parti tersebut mendakwa Pas Sabah ditubuh bagi melengkapkan barisan serta organisasi perjuangan bertaraf nasional, timbul pula persoalan mengapa hanya ditubuhkan pada 1985?

Tak ubah macam ketam mahu mengajar anak berjalan lurus, begitulah wajar diberikan kepada PAS Sabah.

Pengedaran risalah yang menghimpunkan pelbagai isu tanah rakyat Sabah di seluruh pelosok Batu Sapi sesuatu yang begitu lemah dan nipis kredibiliti. Ia sekadar sisa bahan yang dikikis daripada tong modal pembangkang yang sudah muflis idea.

Selain cuba menagih simpati rakyat tindakan tersebut juga bertujuan cuba memecah undi Bumiputera Islam yang teguh menyokong Barisan Nasional (BN).

Dalam risalah yang diedarkan turut diselit dakwaan penyelewangan BN. Lebih mengelirukan dakwaan kononnya segala isu tersebut boleh diselesaikan jika gabungan DAP, PKR dan Pas memerintah Sabah.

Cuba fikirkan kalau DAP Pulai Pinang sendiri tidak mengiktiraf kewujudan Pas dalam Kerajaan Negeri Pulai Pinang masakan pula jika mereka memerinta Sabah? Hanya Pas Kedah mengiktiraf DAP tetapi setakat DAP Kedah.

Kepayahan Pas Sabah cuba mewujudkan isu-isu yang di putar belitkan hanya seperti mengetuk tong kosong bagi menarik perhatian. Jika tidak parti itu hanya dianggap seperti nyamuk di telinga rakyat Sabah dan khususnya penduduk di kawasan Batu Sapi yang akan mengundi 4 November ini.

BN Sabah mudah menangkis serangan Pas ini walaupun Pas mengembleng seluruh jentera media baru, termasuk portal online 'malaysiakini.com' untuk menyebar fitnah.

Pemilihan Datin Linda Tsen Thau Lin, sebagai calon BN P185 Batu Sapi melalui kata sepakat jelas menunjukan kematangan BN dalam urus tadbir gabungan parti-parti komponen.

Namum di jangka akan wujud pihak akan cuba mencetuskan bibik-bibik perkauman semasa kempen PRK P185 Batu Sapi itu nanti.

Dalam risalah yang diedarkan turut terselit dakwaan penyelewangan BN. Lebih mengelirukan dakwaan kononnya segala isu tersebut boleh diselesaikan jika gabungan DAP, PKR dan Pas memerintah Sabah - malaysiaaktif

Harapan penulis agar lebih baik jentera pilihanraya PAS balik sahaja ke semenanjung dan perbetulkan diri sendiri dahulu. Buat malu ahli-ahli dan penyokong PAS sahaja.
Wallahuallam.

Sumber : MIM ( Minda Intelek Melayu )

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor