Rabu, 11 September 2013

Hanya agama akan dapat baiki imej UMNO!


Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) melihat langkah terbaik bagi UMNO untuk melakukan perubahan adalah dengan kembali kepada penghayatan agama dalam kehidupan pemimpin dan organisasi.

Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, itulah cara dan pilihan terbaik bagi UMNO untuk terus survival dalam politik tanah air.

Hakikatnya BN telah menyedari bahawa perlunya perubahan untuk terus kekal dan perubahan itu dilihat sebagai satu bentuk keinsafan.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahukan Barisan Nasional (BN) terus melakukan perubahan dalam aspek strategi, pendekatan, pembaharuan program dan lebih pragmatik untuk kekal relevan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Jelas Ustaz Abdullah, dasar pragmatik yang hendak ditonjolkan oleh UMNO barangkali memberi sedikit peluang, akan tetapi penyelesaian hakiki dan sewajarnya adalah UMNO kembali kepada agama.

“Selama ini UMNO hanya bergantung kepada jentera kerajaan, tetapi apabila sampai masa di mana jentera kerajaan tidak lagi dapat memberikan kelebihan kepada UMNO, maka waktu itu UMNO akan kalah,” tegas Ustaz Abdullah.

Katanya, ini ekoran UMNO mengalami krisis kepercayaan masyarakat, kredibiliti, kewibawaan, amanah yang sering dipertikaikan.

“Jadi selagi UMNO tidak dapat menyelesaikan masalah asas hala tuju perjuangannya maka UMNO sukar untuk kembalikan kepercayaan masyarakat.

“Ia hanya dapat dirawat dengan penghayatan agama dalam kehidupan individu, pemimpin dan organisasi secara konstruktif. Jadi keperluan UMNO untuk berubah kepada agama adalah sangat kritikal,” jelasnya kepada wartawan ISMA.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor