Selasa, 21 Februari 2012

Alasan Shuhaimi Shafie - Isu pasir adalah isu lama!


PKR Selangor sememangnya sedang ketakutan. Belang mereka telah terbelah. Temberang mereka sudah pecah. Skandal pasir yang membawa kepada pembunuhan Patrick Wong, menyebabkan mereka mengambil tindakan paling bodoh iaitu membuang nama Syarikat Double Dignity dari senarai kontraktor yang berdaftar dengan KKSB sebelum membuat pengumuman syarikat itu tidak berdaftar dengan KKSB.

Dan orang yang paling takut dengan pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra Kamaruddin adalah Shuhaimi Shafie dan Amiruddin Shaari, ADUN Batu Muda dan ADUN Batu Caves yang mempunyai kepentingan dalam syarikat berkenaan.

Dalam kenyataan terbaru Amiruddin Shaari, katanya SPRM telah selesai melakukan siasatan berhubung penyelewengan dan skandal pasir di Selangor. Dan bangga kerana tiada tindakan yang diambil oleh SPRM terhadap penyelewengan berkenaan, Amiruddin seboleh-boleh ingin menampilkan imej bersih tentang penyelewengan serta perompakan pasir di Selangor di mana dia sendiri terlibat.

Shuhaimi Shafie pula menyatakan, isu pasir adalah isu lama. Isu pasir bagi Shuhaimi Shafie bukan lagi isu yang wajar diperkatakan atau didedahkan lagi. Bijak sungguh Shuhaimi Shafie membuat tafsiran. Tiada istilah lama dan baru dalam setiap isu. Sebarang isu yang berkait rapat dengan pemimpin, adalah isu baru!

Shuhaimi Shafie merupakan pemimpin PKR. Dan sebagai pemimpin PKR, terlalu banyak isu yang dibangkitkan. Contoh paling ketara ialah isu Altantuya Shiiribu. Mengapa setiap kali para pemimpin PKR membangkitkan sesuatu isu, tidak pula dianggap sebagai isu lama, padahal isu seperti pembunuhan Altantuya Shiiribu, telah pun diselesaikan mengikut proses perundangan.

Malah isu tersebut sebenarnya bukanlah satu isu pun kepada pemimpin negara khususnya Najib Abdul Razak dan isterinya, Rosmah Mansor. Tetapi mengapa PKR terus memainkan isu tersebut untuk menunjukkan betapa jahatnya Rosmah dan Najib, padahal bukti yang dipamerkan oleh PKR hanyalah bukti yang sengaja diada-adakan serta palsu.

Pendedahan terbaru oleh Raja Petra Kamaruddin, sebenarnya memerlukan siasatan yang lebih mendalam. Malah pihak berkuasa seharusnya memulakan siasatan baru yang lebih agresif memandangkan sudah wujud bukti-bukti baru tentang pembabitan sekurang-kurangnya dua orang ADUN PKR dalam skandal pasir di Selangor. Walaupun Raja Petra Kamaruddin sebelum ini dilihat cenderung kepada

Isu lama yang perlu diperbaharui. Itu adalah status sebenar dalam skandal ini. Apatah lagi motif pembunuhan Patrick Wong kelihatan sangat berkait rapat dengan skandal penyelewengan serta perompakan pasir di Selangor. Kedua-dua ADUN berkenaan seharusnya segera memanggil polis dan SPRM membuka kertas siasatan sesegera mungkin untuk membersihkan nama mereka, bukannya berselindung di sebalik ‘ISU LAMA’ yang cuba digambarkan sebagai sudah basi.

Skandal perompakan pasir dan pembunuhan Patrick Wong tidak pernah akan menjadi ISU LAMA. Sebaliknya apabila Shuhaimi Shafie menyatakan bahawa ianya adalah ISU LAMA, ADUN Sri Muda itu sedang menyembunyikan sesuatu yang sangat ditakutinya. Tidak mustahil Shuhaimi Shafie mengetahui atau terbabit secara langsung dalam pembunuhan Patrick Wong. Kalau tidak, masakan dia segera memberikan reaksi kononnya isu tersebut adalah ISU LAMA. Kalau tidak, Shuhaimi Shafie tidak akan terfikirkan alasan ISU LAMA!

Skandal pasir di Selangor sememangnya isu besar. Daripada janji Khalid Ibrahim bahawa pendapatan daripada perlombongan pasir boleh mencecah ratusan juta ringgit setiap tahun kepada negeri Selangor, pendapatan sebenar menjadi kurang dari 10% daripada jangkaan walaupun kawasan perlombongan pasir bertambah luas.

Dan dalam hal ini, PKR Selangor perlu dipertanggungjawabkan. Bahkan kematian Patrick Wong juga, PKR Selangor perlu memberikan jawapan kerana sehingga setakat ini, semua petunjuk mengarah kepada mereka!!! Selangordaily.

Warna-warni politik
Torashah..

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor