Sabtu, 7 Januari 2012

Rani jawab kritikan Hasan Ali - Menyokong Anwar adalah JIHAD!


Pesuruhjaya Pas negeri, Dr. Abdul Rani Osman mempertahankan pendirian pihaknya untuk menyertai Kempen Bebaskan Anwar 901 Isnin ini dan menyifatkan kritikan Datuk Dr. Hasan Ali terhadap beliau sebagai bersifat peribadi.

Katanya, Hasan yang juga bekas Pesuruhjaya Pas negeri tidak sepatutnya membuat kenyataan sedemikian kerana pendirian Pas Selangor itu mendapat persetujuan dan arahan daripada Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menurut beliau, arahan itu jelas diberikan oleh Presiden Pas itu Selasa lalu yang menyatakan akan turut sama menyertai perhimpunan berkenaan yang dirancang diadakan di tempat letak kenderaan Mahkamah Tinggi, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

‘‘Apa yang dinyatakan oleh Hasan itu, saya anggap bersifat peribadi. Kenyataan beliau tidak melambangkan pendirian Pas secara keseluruhannya.

‘‘Malah, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini juga pernah menyatakan Kempen Bebaskan Anwar 901 adalah perhimpunan halal,” katanya di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Hasan semalam yang membidasnya kerana menggesa ahli parti itu menyertai perhimpunan tersebut sedangkan tiada arahan khusus dibuat oleh pimpinan di peringkat pusat.

Menurut Hasan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Pas Selangor dilihat begitu proaktif atas sebab yang salah sehingga mendahului pimpinan tertinggi parti itu.

Satu persoalan kepada Dr.Rani. Jika ditakdirkan Anwar didapati bersalah oleh mahkamah, adakah anda semua akan melanggar undang-undang untuk membebaskan Anwar! Fikir-fikirkanlah..!!!

Warna-warni politik
Torashah..

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor