Khamis, 4 Mac 2010

Pentas Pidato UMNO : Ezam Buka Pekong Anwar!

Semalam Selasa 2 hb. Mac 2010 bertempat di Kompleks UMNO Kuala Selangor, berlangsung satu ceramah pidato UMNO yang bertajuk " Selamatkan Malaysia Daripada Pengkhianat ". Kalau tidah silap penulis tajuk asal pidato semalam adalah " Membongkar Rahsia " , tetapi ditukar kesaat akhir kerana pada minggu yang sama PKR sudah membuat " Road Show" nya dengan bertemakan " Selamatkan Malaysia " di Kuala Selangor.
Agak menarik tema road show mereka( PKR ) dan penulis tertanya-tanya apakah sebenarnya " Selamatkan Malaysia " itu adalah " Selamatkan Malaysia Dari Pengkhianat Yang bernama Anwar Ibrahim " ? Jadi penulis merasakan tajuk pentas pidato UMNO Kuala Selangor semalam adalah bertepatan sekali untuk dibongkar supaya rakyat dapat mengetahui siapa sebenarnya yang bergelar " Pengkhianat Negara " dan orang yang sesuai sekali dipanggil untuk menceritakannya adalah Saudara Ezam Mohd. Nor kita iaitu bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK).
Untuk pegetahuan kita semua Saudara Ezam Mohd. Nor sekarang sedang menjawat Pengerusi Yayasan Generasi Baru Nusantara di Jakarta, Indonesia. Terima kasih diucapkan kepada Saudara Ezam kerana sanggup meluangkan masa dan sudi hadir untuk memberikan ceramah beliau. Kehadiran memberangsangkan ribuan hadirin yang sanggup menunggu sejak dari petang lagi membuatkan dewan di Kompleks UMNO penuh sesak sehinggakan terpaksa memenuhi khemah di luar dewan.
Syabas dan tahniah diucapkan kepada Pemuda UMNO Kuala Selangor kerana kerja kuat mereka sekaligus memberi amaran kepada Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Zulkefli Ahmad dari PAS dan Khalid Gagap wakil rakyat Ijok untuk bersedia menghadapi rempuhan UMNO-BN pada Pilihanraya ke 13 nanti…!
Seperti biasa majlis di mulakan dengan upacara membaca doa dan ucapan aluan oleh Ketua Pemuda UMNO Kuala Selangor, Mohd Nor Saad dan seterusnya oleh Ketua UMNO Bahagian Kuala Selangor, YB Dato' Hj. Amiruddin Setro.
Saudara Ezam bersama-sama dengan YB. Dato' Hj. Amiruddin Setro wakil rakyat ADUN Jeram merangkap Ketua UMNO Bah. Kuala Selangor dan juga Timb. Ketua Hj. Jahaya Ibrahim.

Antara ribuan yang hadir tidak berganjak untuk mendengar segala kupasan isu politik semasa termasuklah beberapa pendedahan kepincangan dalam Pakatan Rakyat dari pemidato hebat Saudara Ezam Mohd.Nor.

Antara kupasan isu yang menarik adalah tentang Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim tidak pernah jujur dalam menjalin hubungan dengan Pas termasuk Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Ezam Mohd. Nor berkata, Anwar mempunyai agendanya sendiri dalam menjalinkan kerjasama dengan Pas terutama ketika berdepan krisis moral.

Katanya, Anwar hanya mahu mempergunakan Pas semata-mata demi melepaskan diri daripada tuduhan meliwat. " Bagi saya, istilah kejujuran itu tidak ada pada Anwar dan isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail. Ia bukan sahaja kes membabitkan Nik Aziz tetapi juga dalam kes lain, kes liwat dan sebagainya".

" Buktinya dalam kes Kelantan, semasa Anwar jadi Menteri Kewangan dulu, dia tidak meluluskan peruntukan yang diminta Nik Aziz ketika itu untuk menyelesaikan masalah air di Kelantan, Menteri Kewangan selepasnya yang meluluskan perkara itu,” katanya . Menteri Kerja Raya ketika itu, Datuk Amar Leo Moggie walaupun bukan Islam namun beliau juga memiliki hati perut yang bersih mahu melihat rakyat Islam di Kelantan turut sama mendapat kemudahan ini. Leo Moggie telah secara peribadi merayu kepada Anwar tetapi mantan TPM itu tetap dengan keputusannya malah menyebut ‘No Way!’…” tambah Ezam meneruskan ceritanya.

Kata Ezam lagi, bagi memastikan agenda politiknya terus hidup, Anwar menggunakan Pas untuk meraih simpati dan menyelesaikan masalah moral yang dihadapi. "Anwar memang terdesak sekarang, orang macam Nik Aziz yang dilihat macam Tok Guru memang diperlukan oleh Anwar kerana dia menghadapi krisis moral, jadi Anwar akan menggunakannya untuk menyelesaikan masalah itu,” katanya. Beliau berkata, Pas kini dilihat sudah mula terpedaya dengan mainan politik Anwar sehingga sanggup menggadaikan prinsip utama parti untuk menubuhkan negara Islam.

" Kita tengok sekarang, Pas seperti sudah meninggalkan asas penubuhannya untuk menubuhkan negara Islam dan bagi saya, ini semua gara-gara Anwar yang memanipulasikan keadaan menyebabkan Pas tersepit. " Sebagai contoh, DAP bersama Pas bukan kerana Pas tetapi kerana jaminan Anwar bahawa Pas tidak akan membawa negara Islam, sekarang saya hendak tanya adakah betul Pas tidak mahu lagi negara Islam," katanya.

Sehubungan itu, beliau mencabar Pas supaya menyatakan pendiriannya adakah masih mahu menubuhkan negara Islam ataupun hanya mencari kuasa politik dengan mengorbankan dasar perjuangannya sebelum mengakhiri ucapan beliau.

InsyaAllah Ezam akan terus menggegarkan Pentas Pidato dan Ceramah Umum di Selangor dan destinasi seterusnya adalah di Parlimen Kota Raja…!

Warna-warni Politik

Torashah

3 ulasan:

Ms Pearl berkata...

I suka tulisan you.

Atleast I tau apa kah antara aktiviti UMNO yang berlangsung ketika ini.

Had enough with stories PKR members keluar parti. Takde memberi faedah kepada peminat UMNO macam I.

keep it up orait?!

Unknown berkata...

Minta izin copy tulisan sdr ke dalm blog saya, tk.
http://umnobalikpulau.blogspot.com.
http://suaraperpaduanmelayu.blogspot.com

mrf berkata...

eh..mak aku ada la kat dalam gambo..rajin pulak mak aku..front row plak lagi


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor