Jumaat, 17 April 2009

Cina Hanya Sokong BN Kalau Dapat TPM II !

Kononnya telah berlaku hembusan hasutan yang membawa maksud, "jangan undi BN selagi TPM II tidak diwujudkan untuk orang Cina." Tidak mustahil ini ada berlaku memandangkan MCA tetap dengan usaha mendesak TPM II dari Presidennya. MCA masih tidak hilang ahli tetapi undi untuk BN kelihatan hilang dengan banyak sekali.

Ini mengakibatkan Pakatan Rakyat dipilih kerana Pakatan Rakyat mampu membayangkan seorang bukan Melayu sebagai Timbalan Perdana Menteri. Adakah masanya telah berubah untuk kita kembali mencina memelayu dan mengindiakan setiap rakyat Malaysia mengikut ras budaya masing-masing.Sebenarnya, Pakatan Rakyat yang mendakwa memecah politik berdasarkan kaum inilah yang membawa segalanya melangkah mundur ke belakang. Penekanan aspek meraih undi terpaksa menekankan garis perkauman ke tahap tinggi.

Mereka kononnya tidak bersifat memecah rakyat kepada etnisiti hakikatnya telah berjaya menebalkan lagi rasisme. Nizar Jamaluddin terpaksa menjadi Tan Ah Chong demi meraih undi. Kenapa dia tidak boleh disokong jika dia Melayu Islam totok?Budaya perkauman yang semakin menebal ini lambat laun merusakkan negara ini. Perebutan kuasa akan menggadai banyak kepentingan semua orang tidak mengira kaum, suatu hari nanti.

Contohnya kedudukan Koh Tsu Koon yang ibarat TPM II kini akan mengakibatkan MCA berasa tidak senang dan akan berlaku salah faham.Tetapi politik orang Cina sangat matang. Orang Melayu belum cukup layak berpolitik. Mereka hanya layak diperintah Sultan atau Khalifah. Jika mereka berpolitik, mereka akan cintakan pepecahan.

1 ulasan:

armani berkata...

Blog baru berkaitan AJK PKR Putrajaya bernama Jamil Kucing di http://jamilismail.blogspot.com

Hantam produk munafik itu cukup cukup


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor