Jumaat, 5 Disember 2008

Kantoi, Anwar menunggang Chua Soi Lek










Minggu lepas Timbalan Presiden MCA yang baru Dato Seri Chua Soi Lek atau bekas pelakon DVD telah mengeluarkan kenyataan menghina ketuanan Melayu. Kata bekas pelakon lucah dvd ini ketuanan Melayu sudah tidak lagi relevan dalam senario politik sekarang.. baginya segala yang ada perkataan Melayu itu kotor dan jijik belaka. Chua Soi Lek kini menjadi Kit Siang ke 2.

Ramai merasa hairan mengapa seorang Timbalan Presiden sebuah parti BN mampu mengeluarkan satu kenyataan yang cukup senada dengan konsep pembangkang. Kalau Anwar, Kit Siang, Karpal, Erdogan dan Pakatan Rakyat sering mengatakan bahawa ketuanan Melayu sudah tidak relevan maka itu tidaklah menggusarkan tetapi bagi seorang yang dalam hirarkinya boleh mendapat balik jawatan dalam kabinet seperti Soi Lek ini amatlah memeranjatkan sekali.

DISEBALIK PENGHINAAN Chua Soi Lek.

Rupa-rupanya mengikut sumber, Chua Soi Lek telah mengadakan PERTEMUAN SULIT dengan Anwar di salah sebuah cafe terkemuka di Mount Kiara di Sri Hartamas. Pertemuan yang diadakan 2 minggu lepas hanya dihadiri oleh mereka berdua dan ditemani oleh beberapa pengawal Anwar. Perjumpaan empat mata itu berlaku sekitar jam 10 malam dan ianya adalah atas inisiatif kedua-dua belah pihak.

AGENDA Anwar DALAM PERTEMUAN SULIT DENGAN Soi Lek

Di pihak Anwar beliau kini mendapati dirinya sudah makin terhimpit dengan permainan politiknya sendiri. Penghapusan ketuanan Melayu yang selama ini diteriakkan di seluruh negara mengikut kabaran pasukan risikan PKR telah memakan diri sendiri. Damage Control yang dilakukan tidak boleh disembuhkan dalam masa yang singkat.

Maka strategi 'pusingkan isu' dilakukan. Apa maksud 'pusing isu' itu tak lain Anwar perlu kembali menjadi hero Melayu hero Islam. Kenyataan di perhimpunan Stadium Melawati UNTUK MENGEMBALIKAN IMUNITI RAJA-RAja Melayu telah dimainkan semula. Wan Azizah menjadi 'joyah' atau tukang mulut becok dari pihak wanita menceritakan keinginan PKR mahu mengembalikan imuniti raja-raja Melayu.

Lebih teruk lagi apabila peguam Anwar Sivarasa khabarnya 'DIPAKSA' untuk membacakan ikrar taat setia PKR untuk menjaga Islam dan ketuanan Melayu! Sumber lagi menambah, muka Sivarasa berubah menjadi putih apabila di arahkan oleh Anwar. Mana kan tidak berubah wajahnya si Sivarasa bila diarah untuk taat kepada Islam dan Melayu padahal moto hidupnya adalah agenda perjuangan liberalis dan hak sama rata !

INILAH GAMBARAN SEBENAR BETAPA KACAU NYA JIWA ANWAR MENDEPANI ISU, BERSERABUT, OTAK SEMAK DAN TERUS SEMAK DEK PERMAINAN 'POLITICAL ANIMALNYA' SENDIRI kata sumber. Habis semua di arah buat u turn. Nasiblah tidak dipaksanya Sivarasa membaca doa pembuka majlis!!!!!

AGENDA Chua Soi Lek DALAM PERTEMUAN SULIT DENGAN Anwar

Bekas pelakon dvd ini mempunyai masalah besar dengan presidennya Ong Tee Keat. Chua Soi Lek mengetahui beliau bukanlah sparing partner Tee Keat dan kombinasi mereka berdua ini dijangka tidak berpanjangan. Nasib Lee Lam Thye dan Kerk Kim Hock dalam DAP mula menjadi igauan. Namun di hati Soi Lek beliau amat mengetahui bahawa Tee Keat amat sukar 'cuba-Cuba' mengikut nada Kit Siang dengan menghina Melayu.

Malah Soi Lek berpendapat hanya dengan sokongan akar umbi MCA sahajalah yang mampu mengimbangi kuasa penuh ong tee keat dalam parti MCA.

Namun apa cara untuk menjadi hero perlu difikirkan.. ahh kenapa aku lupa sejarah parti sendiri bisik Soi Lek. Sedangkan Lim Ah Lek yang dibenci oleh diktator MCA Liong Sik pun berupaya ditumbangkan. Peristiwa pembelian Nanyang dan Sinchew menjadi senjata utama Lim Ah Lek ketika itu. Lim Ah Lek berjaya mengajak satu kumpulan besar ahli MCA seluruh negara membantah pengambil alihan 2 akhbar tersebut. Maknanya dengan bermain isu sensitif sahajalah jalan penyelesaian mengatasi kemelut beliau dengan Ong Tee Keat.

Apa isu perlu aku main bisik hati kecil Soi Lek. Lampu sudah bernyala di kepalanya..apa lagi kalau bukan ketuanan Melayu!, inilah menu politik paling popular di malaysia ! Paling popular dimata Cina mata India dan mata Anwar Ibrahim. Inilah isu yang boleh menjadikan aku hero sama seperti Theresa dan Kit Siang!

Ya mari aku kacau Melayu, mari aku gugat rasa sensisif mereka. Ya dengan cara ini tercapai la impian aku menjadi menteri dalam rombakan kabinet nanti, dan di mata ahli MCA aku pejuang demokrasi. yang pasti Tee Keat pasti menggigit jari! maka Soi Lek dan Anwar menjadi kombinasi.

SATU PANGGILAN TELEFON MEMADAI.. SIAPA Dato Soh Chee Wen?

Soi Lek : hallo fren..kasi saya satu appoinment dengan Anwar boley ka?Dato Soh : aiya kawan.. Anwar pun mau jumpa sama lu la!

Dato Soh Chee Wen pernah menggegarkan dunia bursa saham tidak lama dulu. Skandal kerugian berjuta-juta saham masih di dalam kes mahkamah. Namun selepas Anwar bebas Dato Soh Chee Wen merupakan orang cina ke 2 selepas Tian Chua yang menganggotai kelab tukang kipas di rumah no 1 jalan setiamurni 1. Tak kira masa siang dan malam Dato Sh sentiasa berada di sisi Anwar. Hanya pada waktu solat jumaat sahaja beliau tidak dibenarkan masuk masjid kalau tidak tugas katib pun diambil alihnya demi menunjukkan kesetiaan kepada Anwar.

Dato Soh Chee Wen merupakan pakar strategi politik kepada bekas presiden MCA Ling Liong Sik. Beliau juga merupakan rakan niaga yang aktif bersama anak presiden MCA iaitu Ling Hing Liong. Dato Soh Chee Wen melihat Anwar sebagai future prime minister, Anwar perlukan wang maka aku beri dia wang.

Kini Dato Soh menjadi orang penting Anwar. Beliau merupakan back up financial Anwar, back up financial PKR, backup financial pejabat PKR negeri, backup financial dengan memberi gaji bulanan pemimpin PKR dan AMK pusat! Bagaimana kenyangnya kepala erdogan Husam Musa dibiayai oleh towkay cina Andrew Leong begitu jualah Anwar mendapat dana daripada dato Soh! Tidak lupa juga betapa kayanya Dato Soh membiayai portal malaysiakini! Satu web yang terang-terang memperjuangkan artikel 11!

Dato Soh Chee Wen melihat peluang menemukan Anwar dan Soi Lek merupakan satu political mileage terbesar dalam hidupnya. Peluang kembali aktif bisnes makin bersinar. Akhirnya pertemuan dua ahli politik terdesak ini di lakukan. "Aku Anwar jadi hero Melayu" dan "kau Soi Lek kasi hantam Melayu", nanti depan mata Cina kau lah hero. "WIN WIN SITUATION". kita saling mempergunakan sama sendiri.

Dua ahli politik terdesak ini gelak ketawa di cafe mount kiara. Gelaknya bagai orang kaya yang baru dapat harta! Anwar menepuk-menepuk bahu Soi Lek. Ok Dato, kita jalankan tugas kita kata-kata terakhir Soi Lek kepada Anwar.

PERJANJIAN SULIT DIPERSETUJUI

Perjanjian dimetrai di Cafe Mount Kiara. Samalah perjanjiannya diantara Anwar dan Yong Teck Lee. Lokasinya sama dan agendanya turut sama bantai Melayu! Maka berlakukan penghinaan untuk kesekian kali kepada bangsa Melayu. Satu demi satu pihak-pihak berkepentingan cuba menggugat hak bangsa.

Kini Chua Soi Lek sudah menjadi budak suruhan Anwar. Meneruskan tradisi kurang ajar kepada Melayu. Anwar yang gila akidah politiknya sudah boleh berbangga kerana kaedah political animalnya semakin berjaya. Walaupun dihatinya sudah lama mengatahui hati Melayu sudah lama terluka! Arrgg.. peduli apa bisik hatinya.

WAHAI MELAYU
MASA DENFENSIF SUDAH TAMAT
HENTIKAN SEGALA PENGHINAAN TERHADAP HAK AGAMA HAK BANGSA
MARI BANGKIT KITA AJAR PETUALANG BANGSA

SIAPA YANG AJAR HINDRAF BIADAP DI PAGI RAYA? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA YANG AJAR THERESA KOK MENGHINA ISLAM? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA YANG AJAR KARPAL BIADAP PADA RAJA ? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA YANG AJAR KIT SIANG BIADAP TERHADAP RAJA MUDA ? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA YANG AJAR DR XAVIER HINA DASAR PENDIDIKAN ISLAM ? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA YANG AJAR CARBURATOR DUNG BUKAK SELUAR MASA KONSERT PROTES ? ANWAR LAH JAWAPANNYA
SIAPA DIA, DIALAH ANWAR DAN KONCO-KONCONYA...

Suara Politik

Tiada ulasan:


Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor

Bertempat di Bandar Saujana Utama, Kuala Selangor